بالاخره سونی تایید کرد که بهروزرسانی سختافزاری PS5 به زودی پشتیبانی از بازیهای با نرخ نوسازی متغیر (VRR) را فعال میکند. در حالی که این آپدیت در حال حاضر منتشر نشده است، استودیوی Insomniac Games گفته است که تمامی بازیهای آن از قبل برای پشتیبانی از این فناوری بهروز شدهاند.
در صفحه پشتیبانی رسمی استودیو، Insomniac توضیح میدهد که هدف اصلی پشتیبانی از VRR در بازیهای آنها افزایش اندکی اهداف وضوح تصویر پویا است، زیرا افت فریمهای جزئی کاهش مییابد.
توسعهدهنده مینویسد: از آنجایی که عناوین ما قبلاً برای داشتن نرخ فریم بسیار پایدار ساخته شدهاند، تأثیر اصلی تنظیمات سیستم VRR افزایش اندکی اهداف وضوح تصویر پویا خواهد بود.
کسانی که از VRR در ارتباط با نمایشگر 120 هرتز استفاده می کنند، به گزینه نرخ فریم بدون پوشش دسترسی خواهند داشت که خوب، قفل فریم را باز می کند. به گفته توسعهدهنده، این میتواند منجر به نرخ فریم تا 50 درصد بیشتر از محدودیتهای محدود شود.
اگر تلویزیون شما از ورودی با نرخ فریم بالا 120 هرتز نیز پشتیبانی میکند و گزینه حالت نمایش 120 هرتزی همراه با VRR فعال است، نرخ فریم متغیر و بدون پوششی دریافت خواهید کرد که میتواند 50 درصد یا بیشتر (بسته به گیمپلی) از هدف 30 فریم بر ثانیه یا 60 فریم در حالت گرافیکی انتخابی شما فراتر رود.
این بهروزرسانیها برای هر سه بازی Insomniac در PS5 اعمال شده است: Marvel’s Spider-Man Remastered ، Marvel’s Spider-Man: Miles Morales و Ratchet and Clank: Rift Apart.
آیا شما این متن را پسندیدید ؟ جهت ثبت ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید .
جهت ثبت نظر ابتدا در سیستم ثبت نام کنید.